Kylämummot ja Lukumummit sekä -vaarit

Kylämummot- ja vaarit

Haluatko toimia silloin tällöin vapaaehtoisena lasten ja lapsiperheiden kanssa? Tule silloin mukaan kylämummo- ja vaaritoimintaamme. MLL:n Kotkan yhdistys perehdyttää jatkuvasti uusia kylämummoja ja vaareja toimimaan mm. perhekahvilassamme. Vapaaehtoistoimijana voit leikkiä lasten kanssa, lukea satuja, kuunnella lasten juttuja tai puuhata muuta mukavaa yhdessä lasten, heidän vanhempiensa ja ohjaajiemme kanssa. Vastuu toiminnan suunnittelusta on meillä, sinä tuot oman aikasi, halutessasi myös taitosi ja aidon läsnäolosi silloin kuin sinulle sopii.

Lukumummit ja -vaarit

Pidätkö lukemisesta ja pystyt säännöllisesti antamaan aikaasi alakouluikäiselle lapselle? Kotkan kouluihin mahtuu mukaan uusia lukumummeja ja -vaareja auttamaan jo lukemaan oppineita lapsia sujuvaan ja ymmärtävään lukemiseen. MLL kouluttaa mummit ja vaarit, järjestää yhteyden alakoulun opettajan kanssa ja toimittaa tarvittavat materiaalit koululle ja lukumummille. Toimintaa on lukumummin ja opettajan sopimuksen mukaan 1-3 tuntia viikossa ja se käsittää mm. kirjan lukemista yhdessä lapsen kanssa sekä kirjasta keskustelemista. Lukumummeille ja vaareille on myös vuoden aikana virkistystoimintaa ja tapaamisia muiden lukumummeina ja -vaareina toimivien kanssa.

Ensimmäiset lukumummimme ovat aloittaneet toimintansa Haukkavuoren koululla jo syksyllä -18. Kotkassa koulutimme alkuvuodesta -20 uusia lukumummeja ja saimme lukumummitoiminnan käyntiin myös Mussalon koululle, missä toiminta edelleen jatkuu. Syksyn -22 koulutuksesta saimme uudet lukumummit Hakalan, Ruonalan ja Otsolan kouluille sekä keväästä -23 alkaen Pihkoon koululle, mutta vielä on paljon lukijoita ilman lukumummia.

Jos kiinnostuit, ota yhteys:

MLL Kotkan paikallisyhdistys
puheenjohtaja Terhi Rokkanen
050 55 44 772 tai mll.kotka@gmail.com

ps. Vastaan puhelimeen vapaa-ajallani, joten en aina ole heti tavoitettavissa.