Yhdistysdokumentit

Täältä löydät yhdistyksemme toimintasuunnitelmat ja -kertomukset. Lisätietoja saat tarvittaessa hallitukselta (kuten tilinumeroita tms.)

Hyvä MLL:n Kotkan yhdistyksen toiminnasta kiinnostunut: Lisätietoa yhdistyksestämme alla:

MLL:n Perhekahvila

Perhekahvilamme toimii vuonna 2024 Karhuvuoressa 11.1. alkaen, Velhon päiväkodilla pohjakerroksessa, Länsi-Kotkan Kohtaamispaikassa, Ututie 2,  torstaiaamuna klo 9.30-11.30. Perhekahvilan ohjelmasta tarkemmin nettisivullamme Perhekahvilat tai fb-sivulla MLL Kotka.
Tule sellaisena kuin olet – viivy sen aikaa kun viihdyt. Tarjolla kahvia ja pientä välipalaa :)

Neuvolat ja tukioppilasyhteistoiminta

Tuemme edelleen neuvolatoimintaa mm. lahjoittamalla ammattilaisten käyttöön perheille jaettavaa laadukasta liiton materiaalia.  Tuemme kolmen alueellamme toimivan yläkoulun (Langinkoski, Karhuvuori sekä Keskuskoulu) tukioppilastoimintaa mm. koulutuksin.

Kylämummot- ja vaarit
Lukumummit- ja vaarit

Kylämummo ja -vaaritoiminta käynnistyi meillä vuonna 2018. Perehdytämme toimijat ja he voivat osallistua mm. perhekahvilamme toimintaan. Halukkaille järjestämme myös lukumummo- ja vaariperehdytyksen ja koordinoimme toimintaa yhteistyöhön mukaan lähtevien alakoulujen kanssa. Lukumummimme toimivat tällä hetkellä Mussalon, Ruonalan, Otsolan, Pihkoon, Kyminkartanon ja Hakalan kouluilla. Kotkassa toimii myös Kaakkois-Suomen piirin lukumummeja ja -vaareja.
Ota yhteys 050 55 44 772, jos haluat mukaan toimintaan. Koulutamme uusia vapaaehtoisia jatkuvasti.

Hyvä joulumieli -keräys

Jaamme tänäkin vuonna vähävaraisille lapsiperheille lahjakortteja yhteistyössä sosiaalitoimiston kanssa. Lahjakortteja ei voi erikseen hakea.

Liity sinäkin jäseneksemme

Kiitos Sinulle, jos jo olet jäsenemme. Katso löytyisikö myös lähiympäristöstäsi esim. työkaveri, naapuri tai joku muu, joka haluaisi olla kanssasi vaikuttamassa lasten, nuorten ja lapsiperheiden asioihin Kotkassa.  Kerro hänelle toiminnastamme ja kerro, että jäseneksi voi liittyä kätevästi myös nettisivujen kautta www.mll.fi. Uudet jäsenet tuovat uusia ajatuksia,  intoa ja ideoita toimia alueen lapsiperheiden hyväksi tai käynnistää uutta toimintaa!

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on avoin ja valtakunnallinen kansalaisjärjestö, johon kaikki uudet jäsenet ovat tervetulleita. MLL:n päätehtävä on edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. MLL on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton. Koko  MLL:ssa on noin 81 000 jäsentä ja 546 paikallisyhdistystä ympäri Suomea (2020). Paikallisyhdistysten toimintaa tukee 10 piirijärjestöä. Vuosittain MLL toiminnassa on mukana yhteensä yli 26 000 vapaaehtoista.

MLL:n Kotkan yhdistyksen toimintaa voi seurata nettisivuiltamme kotka.mll.fi tai facebookista meidät löytää hakemalla: MLL Kotka.  Yhdistyksemme sähköpostin  mll.kotka@gmail.com  avulla saat yhteyden meihin. Puhelimeemme p. 050 55 44 772 vastaa vapaa-ajallaan puheenjohtaja Terhi Rokkanen. Odotamme ideoitasi tai risuja ja ruusuja!

Lastenhoitotoiminta

Kun tarvitset tilapäistä hoitajaa lapsillesi, ota yhteys MLL:n hoitajavälitykseen arkisin klo 8-12 puh. 044 0303301 tai https://www.elastenhoito.fi/, mielellään jo pari päivää ennen hoidon tarvetta. Koulutetut ja luotettavat MLL-hoitajat odottavat innolla työkeikkoja :)

• *

• Toimintakertomuksesta näet, mitä olemme tehneet, kuinka paljon ihmisiä olemme tavoittaneet ja ketkä ovat olleet tekemässä vapaaehtoistyötä.

• Toimintasuunnitelmassa kerrotaan, mitä olemme suunnitelleet toteuttavamme, mutta suunnitelmat voivat tilanteen mukaan muuttua vielä paremmiksi.