Yhdistys

MLL:n Kotkan paikallisyhdistys on perustettu v. 1922. Toimintamme on sisältänyt vuosien varrella monenlaista lapsiperheitä tukevaa toimintaa mm. kesäsiirtolatoimintaa, uimakouluja ja perhekahviloita. Toiminnasta vastaa ja sitä suunnittelee tällä hetkellä kuudesta vapaaehtoisesta koostuva hallitus puheenjohtajanaan Terhi Rokkanen.

Kotkan yhdistyksen tarkoituksena on toimia lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyväksi omalla toimialueellaan eli Kotkassa pääasiallisesti Kotkansaarella sekä Länsi-Kotkassa. Karhulan alueella toimii oma MLL-yhdistyksensä, jonka kanssa teemme yhteistyötä mm. retkitoiminnassa.

Tavoitteenamme on edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden perusturvallisuutta, hyvinvointia ja tervettä kehitystä Kotkassa osana Mannerheimin Lastensuojeluliittoa. Haluamme edistää lapsiperheiden yhteistoimintaa, tarjota osallistumismahdollisuuksia ja kannustaa vapaaehtois- sekä kansalaistoimintaan. Edistämme lapsen oikeuksien toteutumista vaikuttamalla paikalliseen lapsi-, nuoriso- ja perhepolitiikkaan. Järjestämme avoimia kohtaamispaikkoja perheille ja tuemme nuorten syrjäytymistä ehkäisevää työtä. Edistämme lasten ja nuorten sekä lapsiperheiden hyvinvointia monin tavoin mm. tiedottamalla ja järjestämällä tapahtumia sekä koulutusta liiton tarkoituksen toteuttamiseksi.

Vapaaehtoistyömme on viime vuosina painottunut perhekahvila-toimintaan, perheiden yhteisiin retkiin ja tukioppilastoiminnan tukemiseen kouluissa. Tapahtumia ja toimintaa järjestämme myös yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Vuoden 2023 aikana jatkamme perhekahvilatoimintaa Karhuvuoressa sekä käynnistämme lisää lukumummi-, kylämummo ja -vaaritoimintoja yhteistyössä Kotkan alakoulujen kanssa.

Hallituksemme ottaa mielellään vastaan uusia toimintaideoita ja toimijoita. Ota yhteyttä mieluiten yhdistyksen sähköpostilla. Parhaiten saat toivomaasi toimintaa asuinalueelleesi, kun tulet mukaan itse suunnittelemaan sekä toteuttamaan sitä. Meiltä saat avuksi ja tueksi muita MLL-aktiiveja sekä järjestämme tarvittaessa koulutusta tehtäviin. Tervetuloa mukaan!

Olet sitten työssä käyvä tai kotonasi lastaan hoitava äiti, isä, isovanhempi, työtön tai jo eläkkeellä, jokaiselle löytyy MLL:stä se oma juttu, kun vaan toimintaintoa riittää. Kysy lisää sähköpostilla mll.kotka(at)gmail.com tai soita meille 050 5544 772. Toimimme vapaaehtoisina eli vastaamme puhelimeen vapaa-ajallamme, joten emme aina pysty heti vastaamaan yhteydenottoosi.

MLL Kotkan syyskokous  pidetään 28.11.2023 klo 18  hybridinä teamsissa ja  kumppanuustalo Viikarin Poukamassa, Mariankatu 24.  Sääntömääräiset asiat. Ilmoittaudu sähköpostiin mll.kotka@gmail.com niin lähetämme osallistumislinkin.

Tervetuloa!